Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Otázky
Chcem sa registrovať
-
Ako sa zaregistrovať?
Kliknite na nápis REGISTRÁCIA prístupný zo záhlavia ktorejkoľvek stránky a vyplňte predpísané údaje. Je potrebné správne vyplniť všetky údaje, hlavne kontakty na Vás, aby sme s vami mohli komunikovať a obsluhovať vaše obchody.
-
Zabudol som vstupné heslo, čo mám robiť?
Zakaždým, keď sa prihlasujete do systému eAntik, pýtame sa vás na vaše užívateľské meno a heslo. Kliknite na nápis „zabudol som heslo“ prístupný z ktorejkoľvek stránky v pravom hornom rohu. Ak ju odkliknete, vyplníte vaše prihlasovacie meno a email ktorý ste zadali pri registrácii do formulára a systém Vám automaticky zašle nové heslo na uvedený email.
-
Chcem zmeniť e-mail, adresu či heslo, ako to mám urobiť?
V pravom hornom rohu sa po Vašom prihlásení objaví kolonka "Zmena údajov", hneď vedľa Vašeho mena. Tu môžete meniť svoj e-mail, adresu či heslo.
-
Môžem si zmeniť svoje užívateľské číslo, ktoré som dostal pridelené?
Nie, toto číslo je pevne zakotvené v systéme eAntik pre jednoznačnú identifikáciu užívateľov a platieb. Pokiaľ toto číslo zabudnete, pošleme vám ho znova.
Chcem predať
-
Musí byť predmet popísaný, keď je vidieť na fotografii?
Starostlivý popis tovaru je spolu s dobrými fotografiami to hlavné, čo predáva. Čím detailnejšie tovar popíšete, tým ľahšie sa kupec rozhoduje o kúpe. Napíšte do popisu všetko, čo o predmete viete z historicko-zberateľského hľadiska, z ktorého je obdobia, všetky rozmery, materiál, punce, signatúry, popr. miesto, kde bol vyrobený, ale aj to, ako vyzerá. Nebojte sa podrobnejších popisov typu: tepaný okraj, fazetované sklo, doska dyhovaná, zdobená vkladanou intarziou atd.
-
Môžem tovar zadať do predaja bez fotografie?
Tovar bez fotografie nemôžeme do systému eAntik zaradiť.
-
Nemám digitálnu fotografiu ponúkaného predmetu. Môžem poslať fotografiu klasickú?
Fotografiu (fotografie) pošlete spolu s popisom tovaru na adresu eAntiku. Za poplatok (50 Sk za naskenovanie jednej fotografie) naši pracovníci fotografiu prevedú do digitálnej podoby a pripravia pre vystavenie na serveri. Je dôležité, aby ste pri viacerých fotografiách označili tú, ktorá je hlavná a bude sa objavovať pri položke v zobrazení Prehľad.
-
Ako predmet najlepšie vyfotografovať?
Je dôležité si uvedomiť, že fotografia predáva, a preto fotografiám venujte veľkú pozornosť. Či už fotografujete digitálnym, či klasickým fotoaparátom, je potrebné vyfotografovať predmet v čo najlepšom svetle, lepšie za denného osvetlenia, pretože blesk môže na predmete zanechať skresľujúce tiene. Umiestnite predmet pokiaľ možno proti neutrálnemu pozadiu. Pokiaľ je poškodený, je dôležité toto poškodenie kupcom ukázať, preto ich vyfotografujte. Inak by sa vám mohlo stať, že sa vám tovar vráti. U vzácnejších vecí vyfotografujte podpis autora - signatúru u obrazov, výrobné značky pri porceláne a keramike, jednoducho všetko, čo tovar charakterizuje.
-
Je obmedzený počet položiek? Koľko ich môžem zadať do predaja?
Počet položiek nie je obmedzený.
-
Ako to spraviť, keď chcem odstrániť predmet z ponuky, znížiť alebo zvýšiť cenu, upraviť popis predmetu, resp. doplniť fotografiu predmetu ?
Pokiaľ chcete odstrániť predmet z ponuky eAntiku, stačí po prihlásení kliknúť na odkaz "Môj predaj". Tu môžete pri každej Vašej položke zakliknúť jej vymazanie, pozastavenie, zmenu ceny, resp. popisu predmetu, ako aj doplniť/vymazať fotografie položky. Táto zmena bude zaznamenaná a následne uskutočnená ihneď po odsúhlasení eAntiku.
-
Mám u vás viacej položiek v predaji. Ako si mám pamätať, ktorý tovar nesmiem predať?
Prehľad vašich obchodov na eAntiku nájdete v oddieli "Môj predaj". Tam uvidíte, ktorý tovar je už rezervovaný cez eAntik.
Chcem kúpiť
-
Môžem sa behom predaja spojiť s predávajúcim a upresniť si informácie o ponúkanom predmete?
Áno, prostredníctvom e-mailu. E- mail odošlite na našu centrálu s predmetom "Dotaz na predajcu" a my ho prepošleme predávajúcemu. V týchto e-mailoch však nesmú byť uvedené vaše kontaktné údaje. V tom prípade si prevádzkovateľ vyhradzuje právo text neodoslať, alebo nežiaduce údaje odstrániť.
-
Pokiaľ omylom stisnem tlačítko KUPUJEM, môžem tento úkon zrušiť?
Pokiaľ stisnete tlačítko KUPUJEM, nič sa nestane, pretože každú kúpu musíte ešte raz potvrdiť. Až toto potvrdenie je záväzné a nemožno ho zrušiť.
-
Záväzne som potvrdil nákup. Teraz ho chcem zrušiť. Je to možné?
Nie, v tomto prípade už vašu kúpu nemožno zrušiť. Preto je systémom zaistené dvojstupňové potvrdenie kúpy, aby sa vylúčila možnosť manipulačného omylu. Ak ste potvrdili nákup i po druhýkrát, potvrdenie je záväzné a nemožno ho vziať späť. Prosíme, každú nákupnú operáciu si vždy premyslite. Pokiaľ by ste tovar nezaplatili a neodobral, považovali by sme to za závažné porušenie obchodných podmienok.
-
Ako bude pokračovať obchod po záväznom potvrdení kúpy?
Po záväznom potvrdení kúpy od nás dostanete e-mail, v ktorom vám potvrdíme, že ste vybraný predmet zakúpil. Najneskôr do druhého pracovného dňa, od Vašej kúpy, Vás bude kontaktovať pracovník eAntik.sk a dohodne s Vami spôsob platby a predania tovaru.
-
Budem k cene kupovaného tovaru platiť ešte nejaké poplatky naviac?
Pokiaľ si tovar neprevezmete osobne, tak áno. V cene tovaru nie je započítané poštovné a balné. Vačšinu predmetov zasielame kuriérskou službou UPS, cenu prepravy Vám preto vždy vopred oznámime.
Ďalšie otázky
-
Je server eAntik bezpečný?
Prenos informácií je chránený zabezpečeným kanálom, ktorý je zašifrovaný pomocou SSL protokolu. Prenášané dáta medzi vašim počítačom a vlastným serverom eAntik sú tak plno chránene.
-
Ako sú chránene moje osobné údaje?
Užívateľ svojou registráciou na serveri eAntik dobrovoľne súhlasí v súlade so zákonom č.18/2018 Z..z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov s použitím jeho osobných údajov pre potreby prevádzkovateľa serveru eAntik.
-
Nemám e-mail, môžem sa zapojiť do systému?
Ak chcete predávať, či nakupovať na eAntiku a nemáte e-mail, spojte sa s nami telefonicky. Prevádzkovateľ eAntiku ponúka tzv. zastupovanie svojich obchodných partnerov, čo nemajú e-mail. V tom prípade nastáva špeciálny režim komunikácie, medzi prevádzkovateľom eAntiku a užívateľom. Tento režim je nutné osobne a individuálne dohodnúť.