Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Elena Petrova (Kinovar) - Odstránenie kameňa hlúposti - Elena Petrova
Stav: | Voľný predaj |
Číslo položky: | 139335 |
Počet návštev: | 1194 |
Rok: | 2013 |
Historické obdobie: | súčasnosť (cca od r.1975), 21. storočie |
Značenie: | Na zadnej strane azbukou |
Technika: | Olej |
Motív: | Obrazy s dejom, Figurálna maľba |
Rozmery: | 30 x 20 cm |
Cena: | 500 € |
Popis
Olejomaľba na drevenej doske.
Remake slávneho diela Odstránenie kameňa hlúposti od Hieronyma Boscha.
Paralelu medzi týmito dielami môžeme nájsť v ich symbolickom zobrazovaní ľudskej slabosti, ilúzie a neodvratnosti osudu. Bosch vo svojom diele Odstránenie kameňa hlúposti kritizuje ľudskú naivitu a dôverčivosť voči falošným liečiteľom, pričom postavy pôsobia groteskne a absurdne, čím odhaľuje hlúposť ako hlboko zakorenený problém, ktorý sa nedá odstrániť jednoduchým zákrokom.
V zobrazenom diele vidíme podobnú iróniu a temnú symboliku: postava Smrti, pripomínajúca kostlivca v plášti, drží trojzubec a stojí za mužom sediacim na pláži. Tento pokojne číta, akoby si neuvedomoval hrozbu za chrbtom, čím môže autor poukazovať na ľudskú nevedomosť alebo popieranie vlastnej smrteľnosti. Muž v kabáte sledujúci scénu z tieňa môže predstavovať pozorovateľa, ktorý si je vedomý neodvratnosti osudu, no ostáva pasívny.
Obe diela spája prítomnosť absurdity a hlbokého symbolizmu – zatiaľ čo Bosch rieši tému klamstva a hlúposti, toto dielo sa môže venovať nevedomosti voči smrteľnosti a márnosti úniku pred ňou.
Elena Petrova (Kinovar) sa narodila v roku 1974 v Novosibirsku. Študovala na Moscow Art School by memory of 1905 a v St.-Petersburg State Academic Institute of Painting, Sculpture and Architecture pomenovanej po I.E.Repinovi. Je členkou IFA – medzinárodnej federácie umelcov. Pôsobila aj ako kurátorka súkromnej zbierky Ruských maliarov 18.-20. storočia.
Elena Petrova Kinovar je príznačnou moskovskou umelkyňou. V jej tvorbe sú obsiahnuté rôzne umelecké štýly a techniky. V Eleniných dielach sa často vyskytuje prechod od realizmu, hyperrealizmu k surrealizmu (Love. Live. Dream), impresionizmu a primitivizmu.
Autorku už mnoho rokov v tvorbe inšpiruje mestské prostredie moderného sveta, krajina a dejové kompozície, s ktorými sa autorka pohráva a ponúka nám rôzne riešenia problémov, ktoré pramenia z otázok, ktoré si sama kladie. Svojimi cestami do rôznych častí sveta nám chce ponúknuť svoj radostný pocit z objavovania nových krajín a kultúr. Živé dojmy z krajín, ktoré navštívime zostávajú v nás, no tieto pocity je možné úspešne zreprodukovať len zriedka. Jej diela nám pripomínajú krásu prírody, na ktorú keď žijeme v mestách si spomenieme len ojedinele.
Elena Petrova Kinovar je jedinečnou ruskou umelkyňou, ktorá vie ako syntetizovať realistickú školu s modernými trendmi.
Absolvovala mnoho domáciach a zahraničných výstav. Jej diela sú zastúpené v súkromných zbierkach v Taliansku, Francúzsku, Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku, Španielsku, Kanade, Japonsku, Číne a Rusku.